Zelf de vlaggetjes ophangen

Marjolijne Vervark is VA en coach. Haar posts op LinkedIn zijn altijd positief en kleurrijk en bruisen van de energie. Dat trok al een tijdje mijn aandacht. Sinds kort is Marjolijne lid van SamSamkring. Mooie aanleiding om haar te vragen naar haar werk, haar passie en haar ervaring met SamSam.

Wie is Marjolijne?

Ik ben moeder van 2 puberzonen en samen met hen en mijn partner ben ik heel gelukkig in Alphen aan den Rijn. Naast mijn werk ben ik druk met mijn zonen (lees: sport, werk, school). En ik hou enorm van carnaval vieren. Jawel, dat kan boven de rivieren! Mijn jongste zoon is inmiddels, door corona, de langst zittende jeugdprins. Voor de carnavalsperiode vind ik het heerlijk om te knutselen; hoeden, jassen en kielen maken.

Sinds een tijdje volg ik een opleiding Stemacteren en daar gaat mijn vuur wel van branden hoor; ik vind dat zó leuk! Het is nu nog een hobby maar als ik daar wat in zou kunnen doen… dus mocht je nog een fijne voicemailstem willen of wil je een prettige stem voor jouw bedrijfsfilm… je weet mij nu te vinden.

In 2020 ben ik begonnen als Virtual Assistant. Ik wil graag elke dag iets anders te doen hebben. Ik heb één opdrachtgever waar ik sales voor doe en een andere waarvoor ik echt de rol als personal assistant heb. Ik werk voor een organisatie die ik ondersteuning bied bij social return opgaven en ik beheer voor een klant de portefeuille particuliere verzekeringen. Dit jaar wil ik me nog meer gaan toeleggen op het coachen van (startende) ondernemers en daar heb ik echt veel zin in.

Klantbeleving centraal

De rode draad bij ieder zakelijk contact, vind ik aandacht. Aandacht voor de klant die de moeite heeft genomen naar jou toe te komen. En daar help ik mijn klanten bij. Aan de klantbeleving zit voor mij werkgeluk verbonden. Want sta jij chagrijnig op en moet je mij bellen, dan is de kans groot dat ik waarschijnlijk niet vrolijk word van het gesprek. Er liggen veel kansen voor bedrijven om daarin te ontwikkelen, om na te denken over die beleving. Want die aandacht is wat de klant moet voelen, dan heb je het goed gedaan. In mijn salesrol leg ik het eerste contact met klanten. Ik zeg altijd: “Ik ben geen verkoper, ik help mensen kopen”. En dat is een heel verschil.

Samen met de ondernemer

Het liefst werk ik met ondernemers die echt een passie en een visie hebben. Die ondernemer moet wel werk willen en dúrven loslaten. In de afgelopen jaren heb ik gemerkt dat ik je het beste kan helpen als ik jouw passie en visie ken.

Ik vind het heerlijk als de ondernemer die ik help zich écht geholpen voelt en daarom ga ik ver in mijn service.. Ik vind heel veel leuk. Daarom past dit werk zo goed bij me. Kort geleden heb ik mijn bedrijfsnaam veranderd naar mijn eigen naam. Mijn site gaat niet alleen over wat ik doe maar vooral ook over wie ik ben. Ik ben veelzijdig inzetbaar en dat zie je ook aan mijn website. Je mag alles aan mij vragen, zolang ik “nee” mag zeggen. Daarbij is het heel erg belangrijk dat je humor hebt.

Eén van mijn favoriete uitspraken is: “Vallen is niet erg, blijven liggen wel.”

SamSamkring? Gewoon goed!

De persoonlijke aandacht vind ik echt sterk van SamSamkring. En die is er steeds. Aan het eind van mijn eerste maand als deelnemer kreeg ik een mailtje waarin jullie vertellen aan hoeveel zieke ondernemers we samen hebben geschonken. Dat doet me goed! Het is mooi dat leden er zo in staan, dat we zonder dat we elkaar kennen, saamhorig zijn.  Daarnaast was deelname heel eenvoudig. Ik ben echt blij dat ik het nu geregeld heb, dat geeft een stuk rust.