Winstgarantie?

Ik las een post op LinkedIn over SamSam op dezelfde dag dat ik een afspraak in het ziekenhuis had. En daar sprak ik met mensen die problemen hadden en toen dacht ik ineens: “Stel dat het niet goed gaat, stom dat ik het dan niet geregeld heb!”

Koert Verriet is 48 jaar oud, getrouwd met zijn high school sweetheart en vader van twee grote zoons waarvan de eerste bijna gaat uitvliegen. Sinds een jaar of drie is Koert zelfstandig ondernemer.

“Met ons bedrijf helpen wij andere bedrijven om hun potentiële markt proactief te benaderen. In begin was ik zoekende naar wat mijn aanbod moest zijn en wat op dat moment in de markt het beste paste. Wat ik voor ogen had was verkooptrainingen en LinkedIn trainingen geven in zaaltjes. En dat liep heel goed, mede door mijn omvangrijke LinkedIn netwerk.. en toen kwam corona naar Nederland…

Koerswisseling

Live trainingen waren ineens geen optie meer. We hebben het bedrijf en het aanbod toen eens goed onder de loep genomen en een andere richting gezocht.

Achteraf bleek onze koerswisseling een blessing in disguise want ik leer bedrijven om hun klanten op afstand te benaderen. En zo kon ik laten zien dat dat werkt! Tijdens de eerste coronagolf hield ik mijn eerste video call. Daar had ik nog geen ervaring mee. En nu is het de gewoonste zaak van de wereld. Het blijkt ook veel efficiënter te zijn. Ik stap nu alleen nog in de auto om de betalende klanten te bezoeken en niet meer voor iedere potentiële klant.

Ze gaan er voor!

Met Winstgarantie werken wij voor bijna alle branches in B2B. De grootste concentratie klanten zijn kleine ondernemers die geen salesafdeling hebben. Ik vind de doelgroep leuk, ondernemers zijn prettig om mee samen te werken. Ze schakelen snel, zien het bredere verband en zijn vaak intrinsiek beter gemotiveerd; ze gaan er voor!

Als je ondernemer wordt, ben je vaak goed in je vak maar niet per se bedreven in de commerciële bedrijfsvoering. Daardoor kan de groei te traag zijn, met alle stress van dien.

Verkoopstrategie op maat

Waar ik blij van word? Van het verzinnen van een verkoopstrategie op maat. Ik noem twee leuke voorbeelden. Een  jaar geleden meldde zich een vrouwelijke ondernemer met veel ervaring. Zij wilde ondernemers coachen, had haar baan opgezegd en een spaarpotje opgebouwd. Maar succes bleef uit en het potje raakte leeg. Ze was al aan het solliciteren en ik heb haar kunnen overtuigen door te gaan. Binnen twee maanden had ze haar eerste  drie klanten binnen en nu heeft zij een volle portefeuille.

Een personal trainer heb ik kunnen helpen aan een business model waardoor hij nu, naast zijn eigen business, als franchisegever ook anderen helpt.
Dat zijn voorbeelden waar ik best trots op ben! Onze adviezen en tools kunnen het leven van ondernemers te positieve veranderen.

Ik haal mijn leads vooral uit LinkedIn en probeer geïnteresseerde ondernemers zo snel mogelijk aan de telefoon te krijgen. Veel ondernemers weten dat hun doelgroep op LinkedIn zit maar zijn te afwachtend. En als je gaat afwachten tot iemand jou benadert wordt het een onzekere kwestie. Als je zelf het heft in handen neemt is conversie hoger en kun je zelf het tempo en de vulling van je portefeuille bepalen. Zo kun je je uren spreiden en efficiënter gebruik maken van de capaciteit die je hebt in je onderneming. Als je het initiatief bij een ander legt weet je nooit wanneer een potentiële opdrachtgever contact op gaat nemen.

Ontzettend sympathiek initiatief

Jullie initiatief spreekt me ontzettend aan; ik hoor dagelijks dat het lastig is voor kleine ondernemers om een betaalbare AOV regeling te treffen. Dat mijn inleg gebruikt wordt voor andere ondernemers vind ik mooi. En de kosten zijn heel schappelijk. En natuurlijk is het ook leuk dat je dan ook nog een spaarpotje creëert. Ik zit liever bij jullie dan een grote verzekeraar want dan is mijn premie gewoon weg en gaat naar mensen met wie ik geen affiniteit heb.”