FAQ SamSamkring veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je het antwoord op alle veelgestelde vragen over de overstapservice.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. We horen graag van je!

Waarom kost de overstapservice € 27 incl BTW?

Eenvoudig weg omdat het Servicebureau veel tijd heeft geïnvesteerd om de overstapservice in te richten. Daarnaast moet er ook nog een persoonlijk identificatie worden gedaan als je overstapt. De daadwerkelijke kosten om de overstap mogelijk te maken zijn vele malen hoger dan de inkomsten die we verwachten doordat leden overstappen. En je hebt er als deelnemer / lid voordeel bij dat je overstapt, de vereniging of het Servicebureau niet. Dit maakt dat wij de bijdrage in de kosten vragen. En wil je het niet? Dan doe je het niet.

Als je wilt bezuinigen op de kosten dan is het wellicht zinvol dat je wat mensen verleid om mee te doen met SamSamkring en dan ons ambassadeursprogramma “Cadeautje geven , cadeautje krijgen” gebruikt. Meer informatie staat op deze pagina!

Hoe weet ik hoeveel geld ik heb gespaard?

Door in te loggen in de portal kan je via het menu item “Mijn buffer” zien wat je saldo is op de zakelijke beheerrekening. Daar vind je ook de hoogte van je buffer terug (die hoger of lager kan zijn dan je saldo). Het is natuurlijk de bedoeling dat je saldo minimaal gelijk is aan de vereiste buffer. Heb je een saldotekort dan zie je dat hier ook terug.

Kan er iemand met al het geld vandoor?

Neen, dat kan niet. De rechten op de rabobank online rekening zijn zo ingericht dat niemand een betaling kan invoeren en uit laten voeren. Volledig gescheiden rollen tussen het Servicebureau, medewerkers van de Stichting AOV voor Vakmensen en het bestuur van de stichting. Zie ook deze pagina op de website van het servicebureau.

Rekeningnummer online storting

De eerste storting op je schenkrekening van je maandbedrag doe je door middel van een online (Ideal) betaling als je voor de eerste keer inlogt in de portal. Bij een online betaling gaat het geld niet rechtstreeks naar de rekening van de begunstigde (Stichting AOV voor Vakmensen) maar naar een speciale rekening van de Payment Server Provider (Mollie). Je ziet dan ook dat jouw online storting niet naar de bankrekening van de Stichting gaat maar naar een andere bankrekening. Het klopt dus dat het rekeningnummer van je eerste storting van je maandbedrag niet overeenkomt met het rekeningnummer dat je dient te gebruiken voor alle andere stortingen. Het rekeningnummer van de Zakelijke Beheerrekening van Stichting AOV voor Vakmensen dat je dient te gebruiken, vind je terug in de e-mail met de samenvatting die je tijdens de intake hebt ontvangen en in de portal (bovenste menu, mijn maandbedrag). Daar staat ook het verplichte betalingskenmerk dat je dient te gebruiken bij iedere storting op die rekening.

Ben ik verplicht over te stappen?

Neen, je bent niet verplicht over te stappen. Je kan gewoon bij de bunq bank blijven als je dat wilt.

Wat is het betalingskenmerk en waar vind ik het?

Als je lid bent van SamSamkring dien je iedere maand je maandbedrag (inleg en contributie) over te maken naar de Zakelijke Beheerrekening van Stichting AOV voor vakmensen. Doordat je bij iedere storting op die rekening je eigen unieke betalingskenmerk vermeld kunnen wij verantwoorden dat het geld daadwerkelijk van jou is. Indien je niet een bestaand betalingskenmerk vermeldt bij de transactie dan storten we het geld weer terug op de rekening waar het vandaan kwam.

Als je inlogt in de portal dan zie je in het overzicht je betalingskenmerk staan. Ook vind je daar je maandbedrag en alle transacties terug!

Wat is het rekeningnummer van de Stichting?

Je dient maandelijkse je maandbedrag over te maken naar de zakelijke beheerrekening van Stichting AOV voor Vakmensen. Als je inlogt in de portal dan zie je in het overzicht het rekeningnummer van de zakelijke beheerrekening terug en ook je betalingskenmerk. Ook staat daar je maandbedrag!

Wie is de Stichting AOV voor Vakmensen

De Stichting AOV voor vakmensen is een stichting die opgericht is door FNV Zelfstandigen, PZO en VLOK. Speciaal voor het doel om een goede AOV voorziening te organiseren voor verschillende doelgroepen. Daarnaast zijn zij ook de rekeninghouder van de Zakelijk Beheerrekening van de Rabobank die wordt gebruikt voor de gelden van alle deelnemers.

Wanneer zijn er transacties op mijn (virtuele)rekening?

Je maakt zelf natuurlijk geld over naar je SamSam-rekening. Vervolgens maakt de penningmeester van Stichting AOV voor Vakmensen meestal op de derde dag van de maand de contributie over naar de rekening van de vereniging en op de een na laatste werkdag van de maand worden de schenkingen gedaan. Op de website van het SamSam Servicebureau staat op deze pagina nog meer informatie over de rekening die gebruikt wordt.

Meer weten?


SamSamkring email

Mail ons gewoon..

Samsamkring telefoon

Bel ons gewoon..
(030-2272620)

SamSamkring veelgestelde vragen

Check de veelgestelde vragen…

SamSamkring meedoen

Doe gewoon mee..