Veelgestelde vragen

Het zijn in ieder geval veel antwoorden op mogelijke vragen…

Met welke arbodienst werken jullie samen?

Wij werken al jaren met wederzijds genoegen samen met Bureau Streefkerk. Op deze pagina van onze website vind je meer informatie over de manier waarop de arbodienst ingezet wordt en dit is de website van Bureau Streefkerk: www.bureaustreefkerk.nl.

Waarom krijg ik een factuur voor de inschrijfkosten?

Het SamSam Servicebureau handelt de inschrijvingen af en de afspraak is dat zij de kosten voor de inschrijving rechtstreeks met de deelnemers verrekenen. De kosten voor een arbeidsongeschiktheidsvoorziening zoals de onze mag je niet zakelijk verrekenen.  Kijk eventueel ook even naar deze post op de site van de KvK hier over (onderaan, schenkkringen fiscaal).

Wanneer zijn er transacties op mijn rekening?

Je maakt zelf natuurlijk geld over naar je rekening. Vervolgens maakt de penningmeester op de derde dag van de maand de contributie over naar de rekening van de vereniging en op de laatste dag van de maand worden de schenkingen gedaan. Indien het niet mogelijk blijkt de contributie op de derde dag van de maand over te maken dan wordt het een week later weer geprobeerd.

Naar wie en wanneer moet ik de contributie overmaken?

Je hoeft zelf geen contributie over te maken. De penningmeester maakt op de derde dag van iedere maand de contributie over naar de rekening van de vereniging. Indien je onvoldoende saldo hebt of de machtiging (tijdelijk) verbroken is dan proberen we het een week later nog een keer.

Word ik altijd geaccepteerd?

Iedere ondernemer kan meedoen. Ook startende ondernemers en oudere ondernemers zijn welkom. Er is geen medische keuring nodig, want SamSamkring kent geen uitsluitingen. Er is één voorwaarde: op het moment dat je lid wordt, ben je niet arbeidsongeschikt (of weet je dat je binnenkort een tijdje niet kunt werken bijvoorbeeld vanwege een operatie).

Hoe kan ik meedoen?

In 4 stappen kun je meedoen met SamSamkring. Kijk op deze pagina voor onze instroomprocedure. Door het van te voren allemaal goed te regelen kom je niet voor verrassingen te staan mocht je arbeidsongeschikt raken!

Als je meteen mee wilt doen dan kun je als eerste stap op deze pagina een belafspraak maken om je gewenste inkomen bij arbeidsongeschiktheid af te stemmen. De andere stappen volgen vanzelf.

Voor wie is SamSam?

SamSam is er voor iedere ondernemer. Ook startende ondernemers en oudere ondernemers zijn welkom. Er is geen medische keuring nodig, want SamSamkring kent geen uitsluitingen. Er is één voorwaarde: op het moment dat je lid wordt, ben je niet arbeidsongeschikt (of weet je dat je binnenkort een tijdje niet kunt werken bijvoorbeeld vanwege een operatie).

Wanneer mag ik niet meedoen?

Als je arbeidsongeschikt bent of weet dat je arbeidsongeschikt gaat raken (bijvoorbeeld omdat je binnenkort geopereerd gaat worden) mag je niet meedoen.

Iedere ondernemer die voldoet aan die voorwaarden kan meedoen. Ook startende ondernemers en oudere ondernemers zijn welkom. Er is geen medische keuring nodig, want SamSamkring kent geen uitsluitingen. Er is één voorwaarde: op het moment dat je lid wordt, ben je niet arbeidsongeschikt (of weet je dat je binnenkort een tijdje niet kunt werken bijvoorbeeld vanwege een operatie).

Is er een toelatingsprocedure?

Ja, zo stemmen we vooraf je gewenste inkomen met je af zodat je zeker weet dat je aan het inkomenscriterium voldoet en niet voor verrassingen komt te staan als je arbeidsongeschikt raakt. Je kunt als je ziek wordt maximaal 80% van je inkomen uit onderneming ontvangen.

De vier stappen van de procedure vind je hier.

Is er een reglement en waar kan ik dat inzien?

Ja, dat is er zeker. Goed dat je je op de hoogte wilt stellen van onze afspraken! Het document staat hier op de website.

 

Meer weten?


Mail ons gewoon..

Bel ons gewoon..
(030-2272620)

Check de veelgestelde vragen…

Regel je inkomen bij ziekte

Doe gewoon mee..