Zo werkt SamSamKring
Zo werkt SamSamkring SamSamkring is een schenkkring en als lid krijg je, als je arbeidsongeschikt bent, maximaal 24 maanden lang schenkingen van de andere leden. Jij hebt zo toch inkomsten én je helpt elkaar.
Meer info
Op zoek naar de details? Check vooral onze afspraken en met name het reglement van de vereniging zo weet je echt waar je aan toe bent als je meedoet.
Over ons
De mensen achter het product, zowel de vereniging SamSamkring als het Servicebureau dat alles voor de vereniging regelt. Contact opnemen is makkelijk en privacy daar houden we van!
Voor leden
Hier vind je de belangrijke pagina's voor als je al meedoet met SamSamkring.

Ontvang ik schenkingen omdat ik zwanger ben?

In verwachting zijn is geen ziekte dus je ontvangt geen schenkingen tijdens een reguliere zwangerschap. Mocht je echter arbeidsongeschikt raken naar aanleiding van je zwangerschap dan het je dus wel recht op schenkingen.

Voor zelfstandigen is er bij zwangerschap een ZEZ uitkering. Je kunt voor meer informatie klikken op deze link.

Privacy en AVG

Natuurlijk vinden wij privacy erg belangrijk en natuurlijk zijn wij compliant t.a.v. de AVG wetgeving. Maar goed dat zullen allerlei partijen zeggen terwijl ze het toch niet helemaal op orde hebben. Enfin, meer informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan vind je hier.

Is er een voorlopige dekking?

Als je met ons mee gaat doen en je rond de inschrijving af in onze portal dan is er sprake van een voorlopige dekking. Indien je dan vóór de startdatum van je deelname arbeidsongeschikt raakt dan geldt er slechts 1 extra voorwaarde. Je eigen risico periode wordt dan verlengd met de tijd tussen het moment dat je arbeidsongeschikt raakte en de start van je deelname.

Storting eerste maandbedrag

Normaal gesproken rond je tijdens de intake alles af om mee te gaan doen met SamSamkring. De laatste stap van de procedure in onze portal is de storting van je eerste maandbedrag met een ideal betaling via de website van het SamSam Servicebureau.

Indien je echter dat maandbedrag overmaakt met een reguliere boeking (met het juiste betalingskenmerk uiteraard), dan kan je deelname alsnog starten mits je dat doet voor de een-na-laatste werkdag van de maand. Als je de handmatige storting na die dag hebt gedaan dan moet je alsnog, door in te loggen in de portal, via ideal het maandbedrag overmaken anders word je deelname een maand opgeschoven.

Is er een extra wachttijd voor zwangere deelnemers?

Het is belangrijk om te weten dat wij géén extra wachttijd kennen voor zwangere leden. Mocht je als deelnemer arbeidsongeschikt raken als gevolg van de zwangerschap, dan ontvang je, na de gebruikelijke twee maanden, gewoon schenkingen. Ongeacht hoe lang je al meedoet met SamSamkring.

In verwachting zijn is geen ziekte dus je ontvangt geen schenkingen tijdens een reguliere zwangerschap. Mocht je echter arbeidsongeschikt raken naar aanleiding van je zwangerschap dan het je dus wel recht op schenkingen.

Voor zelfstandigen is er bij zwangerschap een ZEZ uitkering. Je kunt voor meer informatie klikken op deze link.

Wat gebeurd er als ik de procedure voor de afgesproken startdatum nog niet heb afgerond?

In dit geval wordt op de geplande datum automatisch je deelname aan SamSamkring een maand opgeschoven naar de eerste dag van de volgende maand. Je krijgt daar op dat moment automatisch een e-mail over zodat je de procedure voor de volgende maand op tijd kunt afronden. Een week voor het einde van de maand en 2 dagen voor het einde van de maand krijg je ook nog herinneringse-mails die je er aan herinneren.

Je kan niet met terugwerkende kracht deelnemen aan SamSamkring en mocht je af willen zien van deelname neem dan even contact op met het SamSam Servicebureau!

Hoe berekenen we de schenkingen?

Iedere deelnemer schenkt aan maximaal twee deelnemers waarbij de berekening van de bijdrage gebaseerd is op schenkingen van iedereen aan iedereen die recht heeft op schenkingen. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau staat meer informatie.

Hoe kan ik mijn bunq rekening opzeggen

Je hebt bij de bunq een account en 1 of meerdere rekeningen. Voordat je je account en daarmee ook je rekeningen kunt opzeggen dien je er eerst voor te zorgen dat er geen geld meer staat op je rekening(en). Vervolgens ga je via het menu dat onder in het scherm staat naar Profiel. Daar zie je (wellicht moet je naar beneden scrollen) onder je naam Plan (iPhone) of Abonnement (Android). Als je daar op tikt dan kan je op het volgende scherm onderaan (rode tekst) op “Account opheffen” tikken.

Hebben jullie een digitale flyer?

Ja die hebben we! Hier vind je onze digitale folder.

Meer weten?