Werk je in de culturele of creatieve sector? Ontvang een bijdrage in de kosten via de zelfverzekerd-regeling!.

Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op alle veelgestelde vragen over SamSamkring.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op. We horen graag van je!
- All
- Belastingen
- Deelname beëindigen
- Meedoen
- Kosten en schenken
- Sparen en betalen
- Voordelen en verschillen
- Ziekmelden en geld ontvangen
Je bent en blijft van harte welkom. Maak een afspraak en vermeld dat je al eerder deelnemer bent geweest dan hebben we een leuke korting op de inschrijfkosten voor je.
Op dit moment is het nog niet mogelijk om geld terug te storten vanaf de derdengelden rekening naar jouw rekening als je er zelf teveel op hebt gezet. Je kan natuurlijk wel in de toekomst wat minder geld overmaken. Als je bijvoorbeeld voor 2 maanden je maandbedrag hebt gestort in plaats van voor 1 dan kan je gewoon een maand je maandbedrag niet storten.
Nee, dit is niet mogelijk. Daarom adviseren we altijd om een automatische overboeking in te stellen op de 25e dag van de maand. Zo voorkom je een saldotekort. Vergeet niet je betalingskenmerk ook te vermelden. Je vindt alle relevante informatie terug in jouw online omgeving “Mijn SamSam” (knop rechts boven in dit scherm) bij “Mijn Maandbedrag”.
Dit kan per de eerste van elke maand doen en verlagen is nog makkelijker dan verhogen. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau staat meer uitleg wat je dan moet doen.
Nee, dit is niet mogelijk. Op dat moment hou je je niet aan de regeltjes van onze schenkkring en heb je dus geen recht op schenkingen. Vul je saldo aan en het is weer geregeld.
Stuur vanaf het e-mailadres dat bij ons geregistreerd staat een email naar het Servicebureau (samsamkring@samsamservicebureau.nl) en we helpen je verder. Je krijgt dan een e-mail met informatie waarna je de procedure zelf kan starten.
Een deel van de leden die meedoet met SamSamkring gebruikt een bunq rekening als SamSamrekening. Het jaaroverzicht van deze rekening kun je vinden in de bunq app via profiel – boekhouding – jaaroverzicht.
Ja! Omdat het geld op de zakelijke beheerrekening van Stichting AOV voor Vakmensen staat Het is het geld wettelijk van jou en niet van de rekeninghouder. Daarom werken we met betalingskenmerken en identificatie van iedereen die de rekening gebruikt. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau kun je e.e.a. nog eens nalezen.
Ja zeker, het geld is wettelijk van jou en niet van de rekeninghouder. Als je op 1 januari van het relevant belastingjaar geld op die rekening had staan krijg je een jaaroverzicht van hoeveel geld er op dat moment op de rekening stond dat je kan gebruiken voor je IB aangifte (vermogensrendementsheffing). Op deze pagina van het SamSam Servicebureau kan je e.e.a. nog eens nalezen.
Het is een eis van de Rabobank dat de Stichting precies weet van wie het geld is dat op de zakelijke beheerrekening staat. Daarom is identificatie noodzakelijk, wij registreren alleen je geboortedatum, je geboorteplaats en de persoon die de identificatie heeft gedaan. Dat is voldoende.
Vervolgens koppelen we iedere transactie door middel van het verplichte betalingskenmerk aan een persoon. En als je arbeidsongeschikt raakt dien je je ook te identificeren. Hierdoor kan de accountant controleren dat alle transacties die op de rekening plaats vinden ook passen bij het doel waarvoor de rekening is afgesloten.