Zo werkt SamSamkring
SamSamkring is een schenkkring en als lid krijg je, als je arbeidsongeschikt bent, maximaal 24 maanden lang schenkingen van de andere leden. Jij hebt zo toch inkomsten én je helpt elkaar.
Meer info
Op zoek naar de details? Check vooral onze afspraken en met name het reglement van de vereniging zo weet je echt waar je aan toe bent als je meedoet.
Over ons
De mensen achter het product, zowel de vereniging SamSamkring als het Servicebureau dat alles voor de vereniging regelt. Contact opnemen is makkelijk en privacy daar houden we van!
Voor leden
Hier vind je de belangrijke pagina's voor leden. En ja... De e-mails over het overstappen naar de andere rekening zijn door ons verstuurd! Je kunt ook een sms ontvangen van +3197032403000

Wat is het rekeningnummer van de Stichting?

Je dient maandelijks je maandbedrag over te maken naar de zakelijke beheerrekening van Stichting Beheer Deelnemersgelden. Als je inlogt in de portal dan zie kom je via “Mijn Maandbedrag” bij een overzicht waar je het rekeningnummer van de zakelijke beheerrekening van de Stichting, het betalingskenmerk en je maandbedrag staan. Bij iedere storting dien je je betalingskenmerk te vermelden. Als je dat niet doet wordt het geld automatisch teruggestort.

Wat is mijn betalingskenmerk en waar vind ik het?

Als je meedoet met {label} dien je iedere maand je maandbedrag (inleg en contributie) over te maken naar de Zakelijke Beheerrekening van Stichting Beheer Deelnemersgelden. Doordat je bij iedere storting op die rekening je eigen unieke betalingskenmerk vermeld kunnen wij verantwoorden dat het geld daadwerkelijk van jou is. Indien je niet een bestaand betalingskenmerk vermeldt bij de transactie dan storten we het geld weer terug op de rekening waar het vandaan kwam.

Als je inlogt in de portal dan zie kom je via “Mijn Maandbedrag” bij een overzicht waar je betalingskenmerk, het rekeningnummer van de zakelijke beheerrekening van de Stichting en je maandbedrag staan.

Rekeningnummer online storting

Bij een online betaling gaat het geld niet rechtstreeks naar de rekening van de begunstigde (Stichting Beheer Deelnemersgelden) maar naar een tussenrekening van de Payment Server Provider (Mollie). Het klopt dus dat het rekeningnummer van je eerste storting van je maandbedrag anders is dan het rekeningnummer dat je dient te gebruiken als je zelf rechtstreeks geld stort (zie ook “Wat is het rekeningnummer van de Stichting?”).

Hoe weet ik hoeveel geld ik heb gespaard?

Door in te loggen in de portal kan je via het menu item “Mijn buffer” zien wat je saldo is op de zakelijke beheerrekening. Daar vind je ook de hoogte van je buffer terug (die hoger of lager kan zijn dan je saldo). Het is natuurlijk de bedoeling dat je saldo minimaal gelijk is aan de vereiste buffer. Heb je een saldotekort dan zie je dat hier ook terug.

Hoe berekenen we de schenkingen?

Iedere deelnemer schenkt aan maximaal twee deelnemers waarbij de berekening van de bijdrage gebaseerd is op schenkingen van iedereen aan iedereen die recht heeft op schenkingen. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau staat meer informatie.

Kan ik jullie machtigen mijn maandbedrag automatisch te incasseren?

Nee, dit is niet mogelijk. Daarom adviseren we altijd om een automatische overboeking in te stellen op de 25e dag van de maand. Zo voorkom je een saldotekort. Vergeet niet je betalingskenmerk ook te vermelden. Je vindt alle relevante informatie terug in de portal.

Kan ik mijn dekking verlagen?

Dit kan per de eerste van elke maand doen en verlagen is nog makkelijker dan verhogen. Op deze pagina van het SamSam Servicebureau staat meer uitleg wat je dan moet doen.

Ik heb per ongeluk meerdere keren mijn maandbedrag gestort, wat nu?

Als dit is gebeurd en je wil het ‘overschot’ terug hebben dan kan je met ons contact opnemen zodat we het voor je kunnen regelen. Het overschot krijg je dan in de eerste week van een maand gestort op de rekening die in het systeem staat.

Wil je je saldo weten? Ga naar de portal (via deze link) en kies in het menu voor “Mijn buffer”.

Wat is het verschil tussen mijn saldo en mijn buffer?

Als je inlogt in de portal dan kom je via het menu-item “Mijn Buffer” op een pagina met je buffer overzicht. Dit is een voorbeeld :

Saldo status: Er staat hier meer geld op de schenkrekening (banksaldo) dan noodzakelijk is (reservering schenkbuffer = vereiste schenkbuffer). Van het banksaldo is dus een deel gereserveerd voor de schenkingen.

Schenkbuffer status: Het voor schenkingen beschikbare geld (huidige schenkbuffer) is lager dan de maximale schenkbuffer.

In onderstaand voorbeeld is er een saldotekort:

Saldo status: het banksaldo is lager dan de vereiste schenkbuffer (reservering schenkbuffer) er is dus een saldotekort.

Schenkbuffer status: Hier staat weer het bedrag dat beschikbaar is voor schenkingen (huidige schenkbuffer) en de maximale buffer.

Dus in het kort:

Banksaldo = Hoeveelheid geld dat op je schenkrekening staat.
Reservering schenkbuffer = Hoeveelheid geld dat er op je rekening zou moeten staan gezien de afspraken van de schenkkring.

Huidige schenkbuffer = Hoeveelheid geld dat op je schenkrekening staat dat gereserveerd is voor schenkingen.
Maximale schenkbuffer = 12 x 4,5% x je dekking.

Meer weten?